Styret har i 2024 jobbet med å innhente tilbud på internett og tv for å finne den beste løsningen for hele borettslaget.
Nåværende avtale skulle gå ut våren 2025.
Telia som eneste leverandør, kunne tilby oppstart med ny og bedre avtale fra 01.12.24, bindingstid på kun 3 år (alle andre har 5 år), ingen KPI fra 2024-2025, samt nedsatt pris og en bedre grunnpakke enn vi har i dag.
Dette innebærer en stor besparelse for oss per år og en trygghet i de neste 3 årene før vi skal begynne å betale avdrag på lånene til rehabiliteringen.Når lånene skal begynne å løpe og (forhåpentligvis) det meste av planlagte, dyre vedlikeholdsoppgaver er ferdig, må man igjen ta stilling til leverandør.
Telia kommer til å bytte ut alt av utstyr og de vil holde opplæringskvelder, samt kunne komme hjem til hver enkelt for å hjelpe dere i gang.
Alle vil motta en sms fra dem som må besvares hvis dere ønsker å få nytt utstyr tilsendt og montere selv, den må ikke besvares hvis dere ønsker at Telia kommer hjem til dere og bistår med montering. Utstyret er i bestilling og utsending/montering vil starte opp i slutten av januar eller i løpet av februar 2025.
Hvis du får utstyret tilsendt, men angrer og trenger hjelp: send en e-post til styret som samler dette opp og melder inn til Telia (lynghaug.borettslag@gmail.com)
Utstyret er testet ut hos både styret og en andelseier som meldte seg til å hjelpe. Det er ingen oppdagede feil på det nye utstyret, så vi har troen på at dette vil bli bra for fellesskapet.
Trenger du hjelp i perioden fra nå og frem til to uker etter levering og montering, kan du kontakte borettslagshjelpen til Telia på telefonnummer 21906050