Informasjon om omlegging fra Telenor til Get

Informasjon om omlegging fra Telenor til Get

Vedlagt følger litt praktisk informasjon om omleggingen fra Telenor til Get som TV/nett-leverandør, samt litt informasjon fra Get. Fullstendig infoskriv fra Get, samt et infoskriv fra styret om hvilke kriterier som ble lagt til grunn for valg av Get, kommer også i postkassen til alle i borettslaget ila helgen.

Som tidligere annonsert på Facebook-gruppen så vil Get overta som leverandør av tele og nett tjenester fra 1. Mars. For at dette skal være mulig har Get allerede startet arbeidet i borettslaget med å klargjøre skap og nettlinjer. Det kan derfor observeres folk som"roter rundt" i fellesarelene våre den neste måneden. Siden det ikke er praktisk mulig å installere utstyr i 263 leiligheter på en dag så vil Get starte installasjon av nytt utstyr fra 3. februar og gjennom måneden. Hver andelseier vil bli kontaktet av installatør for å avtale dag og tid. Overgangen skjer blokk for blokk, og dersom Get ikke får tilgang den dagen din blokk skal tas så risikerer man å stå uten nett inntil de får installert. Vi vil fra februar ha ny vaktmester, og det vil da være mulig å avtale med han at han gir Get tilgang og følger de inn dersom du ikke kan være hjemme.

Get vil gi opplæring på kveldstid til alle som ønsker hjelp.

For de som ønsker å benytte seg av Gets tilbud om 12 måneder gratis TV2 Sport Premium så vil vi påpeke at dette må bestilles hos Get innen utgangen av februar,

Telenor vil sende returlapper til alle andelseiere med informasjon om hvordan utstyret skal returneres. Alle oppgraderinger og ekstraavtaler andelseierene har betalt selv til Telenor vil opphøre samtidig med avtalen. Det skal altså ikke være behov for å avbestille dette separat.

 Dette får du med den nye avtalen:

TV-pakken Start + Bredbånd 50 Mbps. I avtalen er det inkludert en hjemmesentral og en stk. Get boX dekoder med mulighet for opptak, starte forfra, se program i reprise og tilgang til tusenvis av apper.

 Eller du kan VELge ETT AV DISSE ALTERNATIVENE

 -Bredbånd 500 Mbps – ikke TV. I avtalen er det inkludert en hjemmesentral

-TV-pakken Familie – ikke bredbånd. I avtalen er det inkludert en hjemmesentral og en stk. Get boX dekoder med mulighet for opptak, starte forfra, se program i reprise og tilgang til tusenvis av apper.

Trenger du flere Get-bokser eller raskere bredbånd? Du kan få utlevert ekstra utstyr på utleveringsdagen eller ved å ta kontakt med Get leveransesupport, tlf. 21 90 60 50, Lokalkontor Bergen, tlf. 55 53 01 30 eller bergen@get.no. Se infoskriv i postkassen for priser. Denne informasjonen vil senere også bli lagt på hjemmesiden til borettslaget.

 TV -produkter

Tv-pakken Start
Sett sammen din egen tv-pakke! Start gir deg 50 poeng til disposisjon som du kan velge ønsket tv-innhold for. Du kan velge inn kanaler og strømmetjenester, som for eksempel HBO Nordic, Filmfavoritter og hele Eliteserien i fotball. Du kan velge innhold så ofte du vil via Min Get-appen, eller på get.no/min-get. I tillegg til valgfrie kanaler får du 14 faste kanaler.

Tv-pakken Familie
Med TV-pakken Familie får du 110 poeng til disposisjon. Prisen for pakken er 149,- per mnd. Går du for alternativ 3 (uten bredbånd) er dette inkludert.

Ønsker du å bestille en ekstra TV-dekoder? Infoskriv fra Get i postkassen.

 Les mer om TV-tilbudet på https://www.get.no/produkter/tv/innhold, eller kontakt servicesenter i Bergen på bergen@get.no eller tlf. 55 53 01 30 for ytterligere informasjon.

  Spørsmål og svar om ny avtale

Hva menes med installasjon av hjemmesentral?
På dagtid i løpet av omkoblingsdagen vil du få besøk av en installatør som monterer hjemmesentralen (fiberboks). Hjemmesentralen fungerer som uttak for TV, bredbånd og telefoni fra Get. Vi anbefaler åpen og fri plassering i primært oppholdsrom. Hjemmesentralen plasseres derfor i stuen hvor trådløse signaler gis best signalforhold og dermed best kundeopplevelse. Dersom denne flyttes eller skjules bak svært signalstoppende materialer vil dette gi negative innvirkninger på din trådløse opplevelse.

 På ettermiddag mellom klokken 17 - 21 samme dag som omkobling vil du få besøk av en Get representant. Representant vil kunne besvare alle spørsmål relatert til Get-leveransen, samt demonstrere de nye produktene.

Hvis leiligheten er en utleiebolig, bør eier eller leietaker registreres som kunde?
Er leiligheten en utleiebolig, eller eier selv ikke bor i den aktuelle boligen, anbefaler vi at leietaker/beboer registreres som kunde. Personen som skriver under på avtalen er ansvarlig ved evt. tap eller skade på utstyret, og blir fakturert for eventuelle ekstra tjenester som blir bestilt.

 Har du fortsatt ubesvarte spørsmål?
Har du flere spørsmål kan du kontakte Servicesenteret i Bergen.

  • Kontakt Get Avd Bergen

Fjøsangerveien 50B (Kronstadparken), 5059 Bergen

Telefon: 55 53 01 30
Email: bergen@get.no

Åpningstider: man-fre: 11:00 – 15:00, lør og søn: stengt

17.01.2020 14:34